Celulitida

CELOŽIVOTNÍ BOJ: CELULITIDA

Co je to Celulitida?

Celulitida je označována také jako pomerančová kůže. Z mého hlediska to není onemocnění kůže, (tak jako jsem při své rešerši, jaké články a videa vám již v česku k tomuto tématu zveřejnili narazila), ale čistě estetický problém, za který si můžeme my sami, ale který může být také dědičný. Bohužel obezitu v dnešní době charakterizují také jako „civilizační onemocnění“.

Slova obezita a celulitida si jsou velmi blízké. Můžete si být jistá/jistý, že s obezitou se vám vždy vyskytne, nebo zhorší stav vaší kůže (větší výskyt celulitidy), ale také v důsledku zhoršení vašeho zdravotního stavu.

Celulitida vzniká u cca 80 % žen, výjimkou ale nejsou ani muži. Dochází k poruše elastických a kolagenních vláken, a tím ke ztrátě pružnosti a kvality kůže.

Důvody vzniku:

  • hormony (například antikoncepce, puberta, těhotenství, menopauza, …)
  • stravování (přejídání, špatná dieta (nebo například jojo efekt), …)
  • stres
  • dědičnost
  • nedostatek pohybu (ale také špatný pohyb)
  • nedostatek tekutin
  • nadváha/kolísavá váha (když člověk zhubne, zase přibere a zase zhubne a přibere = začarovaný kruh)
  • stárnutí kůže

 

Pomoc/řešení:

  • zhubnout (redukce tuku) + začít se pravidelně hýbat + dostatek spánku
  • vysadit antikoncepci (sama, jíž 7 let neberu antikoncepci a myslím si, že jsem pro své tělo

nemohla udělat nic lepšího), musíte si dát do pořádku své hormony

  • dostatek spánku
  • nepřejídat se (hlavně nezdravého jídla, pozor na skryté kalorie (málo objemné jídlo, které nenasytí, ale má v sobě hodně kalorii))

  • omezovat hlavně kombinaci tuků + sacharidů (z vlastní zkušenosti je pro mě tohle nejhorší)
  • omezit mléčné výrobky (vím, že kdybych jedla mléčné výrobky na denním pořádku a ve velkém, (hlavně s nadmírou bílého cukru, protože takto toho naleznete v obchodě nejvíce), tvořila by se mi z toho celulitida rychleji (omezuji konzumaci mléčných výrobků))

(p.s. mě osobně se také při vyšší konzumaci mléčných výrobku zhoršuje plet!)

  • jakýkoli domácí vývar, kolagen*

 

 

*KOLAGEN je bílkovina, která tvoří cca 30% z celkové hmotnosti lidských proteinů a až 70% kožních bílkovin. Spolu s elastinem kolagen vytváří elastickou síť v dermis, aby zvýšil pevnost a pružnost kůže a aby poskytl podporu pro fibroblast.                   

Kromě toho má kolagen vynikající schopnost vázat vodu, čímž přispívá ke správné úrovni hydratace pokožky.                                                                                                          Kolagen stimuluje revitalizační procesy, hluboce regeneruje, hydratuje a celkově zlepšuje strukturu pokožky. V těle je minimálně 16 druhů kolagenu. Naše tělo se skládá hlavně z typu I, II a III.  

 

-Správné cvičení + úprava jídelníčků:

Větší nadváha + celulitida:
Protože celulitida přibývá s nadváhou, myslím si, že byste si měli vybrat za
1) cvičení, kterým zhubnete (přitom stav celulitidy jenom pozorovat a neřešit jí). Jakmile se vám podaří zhubnout, můžete se za 2) vrhnout na zpevnění těla! (nabírání svalové hmoty)

 

Menší nadváha + celulitida:

Pokud máte pár kilo navíc, nebo se chcete zpevnit jenom do plavek, zaměřte se ve vašem jídelníčku na vyšší příjem bílkovin a v tréninku na budování svalové hmoty

 

Kardio: Pokud váš pohyb spočívá například jenom v kardiu, které trvá déle (3x týdně hodinový běh), nemyslím si, že to vašemu tělu nějak prospěje a docílíte hezčího vzhledu kůže. Opravdu bych se zaměřila na vybudování svalové hmoty a takový typ kardia dala do pozadí. Vaše heslo musí znít: #Chcisezpevnit

Zkuste třeba zařadit 2x týdně sprinty, v krátkém čase vaše tělo ze sebe vydá maximum a myslím si, že z výsledků budete nadšeni.

Nezapomeňte ale na pravidlo 70% Strava 30% Trénink 

TIP:

  • najděte sport/pohyb, který vás prostě baví
  • cvičte s kamarádem/kamarádkou
  • pokud si s jídelníčkem nevíte rady, zeptejte se odborníka nebo se vzdělávejte, „žádný učený z nebe nespadl“ 
  • pokud vám chybí vědomosti, odvaha nebo cokoli jiného, může vám také pomoct osobní trenér nebo člověk, který vám pomůže, aspoň pro začátek
  • nebojte se změny, jak v tréninku, tak v jídelníčku – pozorujte vaše tělo – mějte deník (pokud vám nedělá dobře se například vážit, vypusťte to)
  • dbejte na kalorie

Veškeré Informace jsou z mé vlastní zkušenosti a každé tělo je individuální. Doufám, že vám moje rady aspoň trochu pomůžou docílit vašeho cíle.

 

Sdílet
Close Menu